Att vara hundägare..

Att vara hundägare är inte alltid kul när det har hänt något med hunden. När man upptäcker ett fel eller hänt en olycka. 

Jag har senaste veckan märkt att Keenais nos är lite irriterad och sätt att han snora lite. Men har tvättat lite då och då och inte tänkt mer på det. Men imorse såg de jätte rött ut runt nosen och han hade massor med snor. Då blev jag väldigt orolig. Pratade med mamma, kollade internet och tänkte ringa och rådfråga vetrinär.
Men innan jag ringde ville jag göra rent det. Och det gjorde jag och så tog jag topsar och blötte i ljummet vatten, gjorde rent utanpå och i näsan, och då upptäckte jag massa jord i nos borren liksom.. Så försökte få bort allt. Inte det lättaste dock på en hund som i te alls tycker det är så skönt ;) 
Men han var duktig ändå! Så börja jag tänka, det är bara på ena näsborren, han har inga symtom på något annat, kollade tandkött, ögon, luktade i öronen och allt. Men han har ju bara just den vänsta sidan av nosen irriterad. 
Så jag tror nu att det bara är jorden som har irriterat och det förklarar ju det röda runt om eftersom jag har sätt han klia. 




Kommentera här: