Frukost & drama!

 
 
Dagen började att jag hade ställde kl på 12 så vaknade då och det första jag gör på morgonen är att kolla mobilen och då har man fått ett sms från jennie att jag ska vara hundvakt. och jag får jämt vara det åt Charlie när Jennie åker iväg och när hon jobbar dessutom.
Jag kan vara hundvakt men grejen är att jag inte tar lika mkt ansvar om han längre för jag är trött på att bara jag tränar med han och uppfostrar han, känns som jennie bara skiter i det och lyssnar inte ett skit på vad jag säger till henne angående hans uppfostran, hon gör på SITT SÄTT och det har resulterats sig till att vi har en hund(vallhund) som är osäker.
Han är ''rädd'' för flaggor och liknande, han skälle/gör utfall åt fåglar, cyklar och bilar.
Inte nog med de så har han MYCKET mer osäkerheter och gör/gjort massa annat.
 
En hund som Charlie kan inte Jennie hantera, hon är för övrigt ingen hundmänniska egentligen, hon passar mer att ha katt. eftersom hon inte klarar av att hanskas med en hund. Speciellt inte den rasen.
En isländsk fårhund vallar med skallet och flyttar inte fåren på sig så kan de naffsas i benen på dom.
Det har resulterat sig att vi har en hund nu som har bitit folk.
 
Jag tycker då att vi borde sälja Charlie till någon som vet hur man hanskas med en hund på riktig, som åtminstonde kan hundspråkat och kan hanskas med en islänning.
För han kan bli en väldigt duktig och snäll hund om han får rätt träning och disiplin!
Jag tränade och tog alla promenader i två veckor förut, och han var som en helt annan hund, han var så duktig vi kunde gå förbi bilar, cyklar och till och med hundar utan att han sa ett ord.
Han har mycket potensial, jag tränade ju även mycket trix förut och ville ett tag börja tävla freestyle med han, men när jag såg att de ger avdrag på varje skall gav jag upp det.
Och strax efter Skaffade jag då Keenai och tränade allänlydnad och drag med han.
 
En underbar hund som faktiskt skulle passa hos någon annan.
Och så nu till min frukost, det blev Zuccini ''nudlar'' med avocado sås, piffat med lite purjolök!
 

Kommentera här: