Full fart!

Jag känner mig helt fantastisk! 
 
Igår kväll gick jag ut med Keenai då blev det:
20min Promenad +2st vattenflaskor i ryggsäck
20min PowerWalk +2st vattenflaskor i ryggsäck
20min Promenad & Keenai drog(WP) 2st vattenflaskor
Om ni undrar vad WP? Så står det för Weight Pull.
Detta är en tävlings- och träningsform för hundar.
De går ut på att hunden ska dra en vagn från start till mål på kommando. 
Men jag tränar endast Keenai för att han ska få jobba, få ur sin energi och bygga muskler.
Han har inte gjort något sånt förut, då börjar man med vattenflaskor som man kan ha grus i för att hunden ska vänja sig med skrammel bakom sig, men det är han redan van vid.
Så då kör jag direkt på 2 vattenflaskor som han då får dra.
Vi var då på en gräsmatta och gick fram och tillbaka, han var väldigt duktig men ville väldigt gärna nosa runt och de kan jag förstå för de går mycket harar där.
Idag blev jag då väldigt glad, jag har ju typ varje dag gått och lagt med mellan 3-6 på natten/morgonen och sen går jag upp mellan 2-4 på dagen.
MEN IDAG la jag mig 1 på natten och vaknade klockan 11 :D
Vaknade kollade på klockan och blev jätte glad, nu kanske det börjar hända något! Äntligen!
Har velat vända på dygnet men det är otroligt jobbigt. 
Men iallafall, så vaknade jag klädde på mig sen tog jag ut Charlie på en liten promenad sen gick jag en långpromenad med Keenai. Sen gick jag också då förbli studion en liten stund.
Funderar på att gå tilbaka sen när man ätit frukost och så :)
Sitter just nu mer morotsjuice (egen) och nu mackor med tomat, mums!
Tänkte sätta mig på gården i solen och mumsa i mig det! 
 

Kommentera här: